reklama

Dva dôvody, prečo budem voliť Procházku

Možno sa budete čudovať, ale medzi hlavnými dôvodmi, prečo budem voliť Rada Procházku, nie je jeho kompetentnosť, prepracovaný program, schopnosti argumentácie, vnútorná konzistentnosť, vek, ani napríklad fakt, že roky nezištne pomáha Kremnici pred veľkými hráčmi biznisu. To sú väčšinou len predpoklady, nie však dôvody, ktoré rozhodli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Súc inteligentní čitatelia, iste chápete, ako som týmto úvodom nenápadne naznačil, že všetko vymenované je pravda a očakávate, že skutočné argumenty prídu až teraz a bude to naozajstná pecka.

V skutočnosti, keď prezradím prvý z dôvodov, ktoré u mňa rozhodli, polovica z vás prestane tento článok čítať.

Prvým dôvodom, prečo budem voliť Rada Procházku, je, že ho osobne poznám.

Tak. A je to von.

Keďže touto výsadou sa pochváliť väčšinou nemôžete a keďže nepoznáte ani mňa, nie je to pre vás žiadny argument. Ale nemôžem si pomôcť. Keďže Rada trochu poznám, viem, aký mýtus je jeho namyslenosť. Sebavedomie - to áno. Ale zároveň mu nechýba slušnosť a poctivosť pri dlhodobej práci v prospech myšlienok, ktorým verí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďakujem druhej polovici čitateľov, že ste to nezabalili a ešte stále čítate.

Každá verejne činná osoba má dôvod, prečo to robí (bohužiaľ, až pričasto finančný). Ja verím, že Radov dôvod je to, čo v jednom rozhovore pomenoval - teší ho verejné uznanie toho, čo robí a presadzuje. Málo altruistické? Úprimné. A nefinančné.

Ďalšia nepríjemná správa je, že druhým argumentom pravdepodobne odradím od jeho voľby ďalšiu výraznú časť z vás. Ešteže ste niektorí prestali čítať, inak by mu už skoro nikto nezostal.

Vďaka osobnému kontaktu totiž viem, že jednou z jeho cností je úprimnosť - a tá je mojim druhým dôvodom. Pravdovravnosť nie je, aspoň v našich končinách, črta, ktorá by človeka predurčovala na politiku. Skôr je na tomto poli prekážkou. Ale z akéhosi nepochopiteľného dôvodu sa mi páči, že tomu, čo hovorí, môžem veriť. Že veci myslí naozaj tak, ako ich hovorí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aby som nevyvolával dojem, že ide o pána Dokonalého. Sú aj veci, ktoré nepatria do kategérie „pretože", ale „napriek tomu, že". Hľa:

  • Rado nie je idealista - v zahraničnej politike chce presadzovať najmä ekonomickú diplomaciu. Ja som iný, viac mi imponuje mávanie Tibetskou vlajkou (myslím ale, že ju bude mať schovanú niekde v šuplíku a v správnej chvíli ju predsa len vytiahne).

  • Rado zrejme nemá taký citový vzťah k Česku, ako mám ja. Predstavte si tú nehoráznosť, že na prvú oficiálnu cestu sa nechystá na západ, ale na sever.

  • Má úprimne rád šport. Pre mňa je šport len relatívne nedeštruktívny spôsob vybúrenia testosterónu.

  • A najhoršie na koniec: občas žuve žuvačku. Ja žuvačky neznášam.

Napriek týmto šrámom na jeho osobnom profile ho budem voliť. Pozitíva predsa len jemne prevažujú.

PS: V tomto spote k rozhovoru vo fun-ku môžete vidieť Rada tak, ako ho vidím ja. Ak vás to zaujme, vypočujte si celý rozhovor .

Vlado Mokráň

Vlado Mokráň

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Problém je iba prezlečená príležitosť. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu