reklama

Chcem jednoduchý štát!

Tak som išiel na daňový úrad. Nie, nie že by som veľmi chcel. Musel som. Banka totiž chcela potvrdenie, že som vyplnil daňové priznanie nejakými konkrétnymi číslami. Kópia priznania nestačí, treba tlačivo. Čo už. Určite to bude jednoduché. Dane platím, opísať tri čísla z daňového priznania som zvládol, potrebujem len pečiatku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (84)

Pani, ktorá ma má na starosti, mi starostlivo vysvetlila, že ona to bohužiaľ potvrdiť nemôže. To ona nerobí. Musím dať žiadosť do podateľne. Chvíľu som neveriacky krútil hlavou, než som pochopil, že ju nepresvedčím.

Takže sprievodný list. Hlavička, adresát, vec, týmto vás žiadam o potvrdenie... bla-bla. Tak. Vytlačené, podpísané. Môžem ísť.

Prišiel som do podateľne s pocitom absurdity, že kvôli jednej pečiatke na tlačive, ktoré som si sám vypísal, podstupujem niečo takéto. Pocit absurdity bol však predčasný. K žiadosti totiž treba kolok. Jeden a pol eurový. Nie, nedá sa zaplatiť, treba kolok. Kde ho dostanem? No predsa na pošte. Inde vám kolok predsa nepredajú. Pán v podateľni sa na mňa pozeral, ako keby som spadol z jahody. Nuž, keďže nie som homo officus, naozaj mi to celé prišlo, jemne povedané, neuveriteľné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaúpäl som a odviezol som sa na najbližšiu poštu. Vystál som pätnásťminútovú radu a zakúpil jeden a pol eurový kolok.

Späť na daňový. Pán láskavo prevzal moju žiadosť.

Uľavilo sa mi.

Teraz budem čakať. Daňový úrad má na tento úkon 30 (slovom tridsať) dní.

Na potvrdenie toho, že som mu do priznania napísal pár konkrétnych čísiel.

Je to skvelý pocit, vedieť, koho zo svojich daní živím.

PS (dopísané 19. 5. 2014): Žiadosť podaná 17. 4. bola vybavená 2. 5. Dozvedel som sa to 19. 5., kedy mi to došlo doporučene poštou. Čo sa dialo tých 17 dní od 2. 5., netuším. Sú veci medzi nebom a zemou...

Vlado Mokráň

Vlado Mokráň

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Problém je iba prezlečená príležitosť. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu